ΙΤΒ: Τέσσερις επαναστατικές τεχνολογικές τάσεις που θα αλλάξουν τα ταξίδια του μέλλοντος

ΙΤΒ: Τέσσερις επαναστατικές τεχνολογικές τάσεις που θα αλλάξουν τα ταξίδια του μέλλοντος

Εντυπωσιακές νέες τεχνολογικές τάσεις, από ρομπότ μέχρι ταξίδια στο διάστημα, αναδύονται ως νέες εξελίξεις στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, έπειτα από τη διετία «ακινησίας» που επέβαλε στα ταξίδια η πανδημία.

Όπως αποκαλύπτει σε άρθρο της η διεθνής έκθεση τουρισμού ΙΤΒ, οι έρευνες που αναγνωρίζουν τις ταξιδιωτικές τάσεις που θα επικρατήσουν και θα διαμορφώσουν τη βιομηχανία τα επόμενα χρόνια και δεκαετίες, κάνουν αναφορά σε τάσεις τεχνολογίας που πρόκειται να αλλάξουν τον κόσμο των ταξιδιών και του τουρισμού.

Η έλευση των ρομπότ: Μια οικεία τεχνολογική τάση

Το 2015 ξεκίνησαν τα πρώτα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για μπάρμαν-ρομπότ σε κρουαζιερόπλοια της Royal Caribbean International. Τα ρομπότ τοποθετήθηκαν στο “Bionic Bar”, όπου ετοίμαζαν κοκτέιλ και μάλιστα χόρευαν εντυπωσιάζοντας τους ταξιδιώτες.

Έκτοτε, το ρομποτικό προσωπικό εμφανίζεται όλο και περισσότερο στην ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία. Μελέτη της GlobalData έδειξε ότι το 31% από συνολικά 476 επαγγελματίες του τουρισμού, δήλωσε ότι η επιχείρησή τους θα επενδύσει σε ρομπότ το επόμενο 12μηνο. Το ρομπότ ήταν η τρίτη δημοφιλέστερη απάντησή τους σε ερώτηση σχετικά με τους τομείς στους οποίους η εταιρία τους θα επενδύσει το επόμενο 12μηνο.

Η πανδημία επιτάχυνε τη ζήτηση για ρομποτικό προσωπικό. Μεταξύ άλλων, η χρήση ρομποτικής μειώνει τις δια ζώσης επαφές με ανθρώπους, περιορίζοντας την πιθανότητα εξάπλωσης μιας ασθένειας.

Ο τουρισμός εικονικής πραγματικότητας 

Οι ταξιδιωτικές εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας ενισχύθηκαν κατά τη διάρκεια του παγκόσμιου lockdown, με τουριστικούς πράκτορες και οργανισμούς, όπως η Visit Malta, να ενσωματώνουν την τεχνολογία αυτή και να προσφέρουν περιηγήσεις βίντεο σε προορισμούς.

Μελέτη της Accenture αποκάλυψε ότι οι μισοί από τους ερωτηθέντες ενδιαφέρονται να αγοράσουν μια ταξιδιωτική εμπειρία VR ή AR (επαυξημένης πραγματικότητας). Αυτό θα μπορούσε να εκδηλωθεί στο «μεταverse», ένα δίκτυο τρισδιάστατων εικονικών κόσμων που επικεντρώνονται στην κοινωνική σύνδεση.

«Το metaverse δεν έχει σκοπό να αντικαταστήσει τα φυσικά ταξίδια, αλλά να προσφέρει μια συμπληρωματική βελτίωση σε μια συνολική εμπειρία», δήλωσε η ανώτερη διευθύνουσα σύμβουλος και παγκόσμια επικεφαλής του ομίλου ταξιδιωτικής βιομηχανίας της Accenture, κ. Emily Weiss.

Οι ταξιδιώτες θέλουν να επισκεφθούν το διάστημα

Δισεκατομμύρια δολάρια έχουν επενδυθεί στη φουτουριστική προοπτική των διαστημικών ταξιδιών, με ορισμένες εταιρείες να παίρνουν πρωτοβουλία στην προσφορά μοναδικών υπηρεσιών σε τολμηρούς ταξιδιώτες.

Η Space Perspective προσφέρει ευκαιρίες διαστημικών ταξιδιών, με πρόθεση να μεταφέρει τουρίστες στην τροχιά της Γης έως το 2024. Σύμφωνα με το όραμα της εταιρίας, ένα ειδικά σχεδιασμένο “Space Lounge” θα προσφέρει στους ταξιδιώτες πανοραμική θέα του ηλιακού συστήματος. Ωστόσο, οι τιμές θα είναι «τσουχτερές» και θα ανέρχονται σε 118.257 € (125.000 $) ανά εισιτήριο.

Μια άλλη εταιρεία που καινοτομεί σε αυτόν τον τομέα είναι η Orbital Assembly Corporation, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, επεξεργάζεται «τεχνολογίες gravity ring». Εάν αναπτυχθεί μια τέτοια τεχνολογία, η εταιρεία σκοπεύει να εκτοξεύσει σε τροχιά γύρω από τη Γη τον πρώτο διαστημικό σταθμό για τουρίστες, Pioneer, που θα μπορεί να μεταφέρει έως 28 επισκέπτες, το 2025.

Μετατρέποντας την εμπειρία ταξιδιωτικού προγραμματισμού σε «gaming»

Μπορεί να μην ακούγεται τόσο ενδιαφέρον όσο τα ρομπότ, το διαστημικό ταξίδι και η εικονική πραγματικότητα, όμως η μετατροπή της εμπειρίας σχεδιασμού ταξιδιού σε gaming είναι μια τεχνολογική τάση που δεν μπορεί να αγνοηθεί.

Μεγάλες αεροπορικές εταιρείες όπως η Lufthansa έχουν εισάγει λειτουργίες όπως το Lufthansa Surprise, το οποίο επιτρέπει στους πελάτες να επιλέξουν μια ταξιδιωτική εμπειρία με βάση μια θεματική, όπως η φύση ή οι πόλεις.

Σε μια τολμηρή εκδοχή του gaming, ο προορισμός αποκαλύπτεται στον ταξιδιώτη μόνο αφού πραγματοποιηθεί η κράτηση, προσφέροντας ένα στοιχείο διασκέδασης και έκπληξης στην εμπειρία κράτησης.

Η ενσωμάτωση του gaming στις υπηρεσίες φιλοξενίας θα μπορούσε επίσης να συμβάλει στη δημιουργία δυνητικών πελατών και να κινητοποιήσει μια νέα γενιά ταξιδιωτών σε όλο τον κόσμο.

Πηγή: tornosnews.gr