Βαθαίνει επικίνδυνα η εγκατάλειψη υποδομών στον ΟΣΕ

Βαθαίνει σε σημείο επικίνδυνο η εγκατάλειψη της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας με την κατάσταση να έχει χειροτερεύσει σε τέτοιο βαθμό ώστε να κλείνουν ο ένας μετά τον άλλον οι σιδηροδρομικοί σταθμοί της χώρας εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού.

Οι συνεχείς συνταξιοδοτήσεις σταθμαρχών και κλειδούχων από τον ΟΣΕ σε συνδυασμό με τη μη έγκριση προσλήψεων από τα συναρμόδια υπουργεία έχουν δημιουργήσει μία ασφυκτική και εν δυνάμει επικίνδυνη κατάσταση, όπως σημειώνουν οι σιδηροδρομικοί.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ο σταθμός της Έδεσσας παραμένει κλειστός εδώ και περίπου οκτώ μήνες παρά τις συνεχείς επιστολές και καταγγελίες μηχανοδηγών και σταθμαρχών, σύμφωνα με τις οποίες, η διακοπή λειτουργίας του σύρτη ασφαλείας που λειτουργούσε αδιάλειπτα από το 1972, έχει ουσιαστικά αφήσει τα διερχόμενα τρένα χωρίς δυνατότητα επικοινωνίας σε περίπτωση ανάγκης για μια απόσταση περίπου 200 χιλιομέτρων!

Από αναβολή σε αναβολή το «Βέλος»

Την ίδια στιγμή η έλλειψη προσωπικού καθιστά απαγορευτική και την πύκνωση των δρομολογίων αφού πρακτικά για να ξεκινήσει ένα τρένο από τη Θεσσαλονίκη και να πάει προς τη Φλώρινα (ή αντίστροφα) θα πρέπει να περιμένει να αφιχθεί στον τερματικό σταθμό το προηγούμενο καθώς υπάρχει μονή γραμμή.

Η κατάσταση αυτή, σύμφωνα με τους σταθμάρχες, καταστρατηγεί ουσιαστικά τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, ο οποίος αποτελεί νόμο του κράτους και δεν μπορεί να αλλάξει με απλές αποφάσεις της διοίκησης.

Και μπορεί οι φίλοι του τρένου να αναμένουν την εκκίνηση των δρομολογίων του «Βέλους», τα οποία πάνε από αναβολή σε αναβολή και το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών να διαφημίζει την αγορά τουλάχιστον 15 τρένων υδρογόνου, αλλά η σιδηροδρομική καθημερινότητα είναι πολύ διαφορετική. Στην πράξη υπάρχουν ολοένα μεγαλύτερα προβλήματα για την κυκλοφορία ακόμα και των υφιστάμενων αμαξοστοιχιών, οι βραδυπορείες στο δίκτυο αυξάνονται και σιδηροδρομικές πηγές μιλούν για σοβαρές ελλείψεις σε ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους, οι οποίες μοιραία οδηγούν σε αρκετές «εκπτώσεις» στον σιδηρόδρομο.

Μείζον ζήτημα η ασφάλεια

Ειδικά σε ό,τι αφορά το θέμα της Έδεσσας, το μείζον ζήτημα που θέτουν οι μηχανοδηγοί είναι αυτό της ασφάλειας που γεννάται από την έλλειψη δυνατότητας επικοινωνίας. Ωστόσο, δε χρειάζεται να δουλεύει κανείς στον σιδηρόδρομο για να γνωρίζει ότι η επικοινωνία δεν είναι το …φόρτε του. Ακόμα και όσοι έχουν απλά βρεθεί σε τρένο ως επιβάτες γνωρίζουν ότι στην Ελλάδα του 5G ακόμα και στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας Αθήνα – Θεσσαλονίκη η πραγματικότητα είναι δεκαετίες πίσω καθώς στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής δεν υπάρχει καν σήμα κινητής τηλεφωνίας.

Τα ζητήματα ασφαλείας είχε θέσει εδώ και μήνες στους αρμόδιους η Πανελλήνια Ένωση Σταθμαρχών χωρίς ωστόσο να καταφέρει να εμποδίσει τελικώς το κλείσιμο του σταθμού. Σε επιστολή της είχε επισημάνει ότι «ο συρμός που θα εκτελεί το δρομολόγιο Πλατύ – Φλώρινα – Πλατύ θα διανύει 340 περίπου χιλιόμετρα κάνοντας 4 ώρες και 20 λεπτά χωρίς την εποπτεία της κυκλοφορίας του από Σταθμάρχη».

Πηγή: ethnos.gr

Διεκπεραιώσεις παντώς τύπου

site: kepiteasy.gr ή καλέστε μας στο 2104406069